Småskaladriving og nisjeypp 

 

Et raskt søk på F-B.no forteller oss at det på 2015 tallet var gråbrunt som var den store trendfargen i Fredrikstad sentrum. Selv om «alle» snakket om at shabby chic tiden var over (muligens ikke absolutt alle), var det ikke interiørtrender de siktet til, men heller alle butikkvinduene som var tettet med gråpapi

Midt i disse grå og triste omgivelsene (satt veldig på spissen, for det må man jo når man skriver) tenkte jeg at en interiørbutikk var en sikker vinner, kanskje ikke sånn økonomisk sett, men for meg personlig. Etter mange år som en litt forvirret organisasjonskonsulent og deretter en litt usikker lærer, var det som at brikkene falt på sin naturlige plass når vi åpnet dørene til Dis i september 2015. Du vet, når det man jobber med ligger mer i ryggmargen enn hodet.

 I dag er vi to om bekymringene og gledene, og godt er det for det å drive interiørbutikk er en heltidsgeskjeft. Den er med oss på kvelder, i helger og på ferier. Vi ser farger her, produkter der og motiver som kan bli fine bilder overalt

Som mange andre bransjer er interiørbransjen tøff. Ikke tøff som i at folk ikke er kose eller hyggelige. Hadde benchmarken vært det, hadde resultatet vært knallgrønt, men verden er stor og presset på priser vedvarende og konstant. De ledende aktørene på web setter mer enn noen gang premissene for hva et produkt kan selges for, gjerne lavere enn veiledede priser fra de som faktisk har laget de

Vi er bekymret på morgenen, i løpet av dagen og etter middagen. Vi sitrer av glede når vi rett før sengetid finner en produsent som bare treffer skikkelig, og vi er så glade for hverdagen vår som butikkdrivere over en kaffe på morgenen.

Stayerevnen vår påvirkes nemlig ikke bare av salgstall, men folka vi deler dagenmed, den daglige snakken med kunder og den alltid tilstedeværende driven etter nye produkter.

Og i en slik verden, prøver vi små, enkeltstående nisjebutikkene å yppe oss litt. Vi ypper oss med god stemning, god service og fine butikker mer enn med prisen på vasen, for den kampen taper vi som regel uansett. På Dis liker vi nisjeyppen best, for vi har ikke annet valg. Heldigvis er det akkurat det vi vil. Så velkommen skal du være til nisjene i Fredrikstad Sentrum, det er ganske mange av oss.

Hege & Mariell - Dis Design

Besøk Dis Universet her!

Forrige
Forrige

Fra vinbar til viral suppepizza – nå har ZZ Pizza kommet til Fredrikstad

Neste
Neste

Månemagi